Supa de visine

Supa de visine e o mancare ungureasca, pe care mama o face in fiecare vara in sezonul visinelor. Nu stiu inca daca s-o incadrez la deserturi sau la fel principal si pentru mine oricum nu conteaza in ce ordine servesc felurile de mancare. Cert e ca vorbim de o supa cremoasa, dulce-acrisoara, care se poate servi rece in zilele toride de vara.
Ingredientele pe care le-am folosit:
  • 1/2 kg visine
  • 1/3 cana zahar brun (sau alt indulcitor potrivit pentru fierbere, nu miere)
  • o lingurita de faina de samburi de roscove (pe post de agent de ingrosare)
  • o cana lapte de migdale sau smantana vegetala (de soia/orez/ovaz)
  • 1/2 lingurita sare
  • 3-4 cuisoare intregi
  • vanilie
  • 1/2 pahar vin (optional, eu n-am avut ca l-as fi baut direct)
Preparare:
Se pun visinele la fiert in aproximativ 3-4 litri apa (dupa preferinte se pot scoate samburii in prealabil, dar eu le-am lasat intregi). Se adauga zaharul, sarea, cuisoarele si vanilia, iar dupa ce au fiert, se adauga agentul de ingrosare (in cazul meu laptele de migdale amestecat cu faina de roscove) si vinul (daca-l avem). Se mai lasa la fiert pana se ingroasa (gluma), dar nu prea mult sa nu va crape si voua visinele (de ciuda) cum mi-au crapat mie.

Mama foloseste smantana si faina obisnuite (in loc de lapte de migdale si faina de samburi de roscove) pe post de agent de ingrosare. In principiu se poate folosi orice faina si orice smantana (vegetala sau nu) si va iesi la fel de buna.

Se serveste rece sau calda (daca nu mai aveti rabdare pana se raceste).
Pofta mare!


Comments

Popular Posts