Tort cu unt de arahide, banane si ciocolata

Pentru ca o zi speciala merita o prajitura speciala, azi am facut un tort alunos-ciocolatos. De cand am renuntat la untul clasic, am devenit prietena buna cu untul de cacao, untul de cocos si cu untul de arahide. Asa am descoperit si cuplul de succes: banana & peanut butter. Si pentru ca se potrivesc atat de bine, le-am combinat intr-un tort caruia i-am adaugat un strat de ciocolata pentru un plus de culoare si gust.

Ingrediente pentru blat:
  • 1/2 cana faina de migdale (sau migdale rasnite)
  • 1/2 cana faina integrala
  • 4 linguri de ulei de samburi de struguri
  • 3 linguri de indulcitor rezistent la coacere (am folosit xylitol+stevia)
  • 1 varf de praf de copt sau bicarbonat de sodiu
  • 1 varf de praf de vanilie
  • 1 varf de sare
  • putina coaja de portocale/lamaie rasa

Ingrediente pentru crema:
  • o cana si jumatate de nuci caju inmuiate cel putin 1 h
  • un borcan de unt de arahide
  • 1/2 cana miere
  • 3 banane
  • 5 cani apa
  • 50 g unt de cacao
  • 3 linguri cacao
  • 3 lingurite agar-agar

Mod de preparare:
Se amesteca bine toate ingredientele pentru blat si se lasa aluatul la frigider timp de o ora. Dupa ce a stat la rece, se intinde pe fundul unei tavi cu pereti detasabili (eu am folosit o forma cu diametrul de 26 cm). Se coace la cuptor timp de 15-20 minute sau pana cand devine usor aramiu.
Pentru crema, se macina in robot nucile caju impreuna cu 2 cani apa pana devin pasta. 3/4 din pasta se pune deoparte. La compozitia ramasa, se adauga untul de arahide, o banana si putina miere. Intr-un ibric se fierbe o cana de apa impreuna cu o lingurita de agar-agar (2 minute). Aceasta apa se toarna peste crema cu unt de arahide si se amesteca.
Peste blat se aseaza cele doua banane ramase taiate felii si deasupra se toarna crema cu unt de arahide.
Pentru crema de ciocolata, se ia pasta de caju ramasa si se amesteca impreuna cu mierea ramasa, o cana de apa, untul de cacao topit si cele 3 linguri de cacao. La fel ca pentru prima crema, se fierb 2 lingurite de agar-agar impreuna cu o cana de apa, care apoi se adauga la crema de ciocolata. Se toarna in forma stratul de ciocolata si se da la rece. In 15 minute e gata, dar daca sta cel putin o ora la frigider e si mai bun.

Tortul e destul de consistent, dar nu-i la fel de greu precum torturile raw facute exclusiv din nuci. E mai lejer datorita faptului ca are o crema mai fina si diluata, care e inchegata apoi cu agar-agar. Am folosit pudra agar-agar de la Rapunzel si pot sa spun ca e mai buna decat fulgii de agar-agar, care se dizolva ceva mai greu. Praful de agar-agar e un liant natural si o alternativa sanatoasa la gelatina de origine animala.

Pofta mare!

Comments

Popular Posts